Wernhout: labyrint met dubbele bodem

Met mijn blote voeten loop ik over de warme stenen van het Maria Labyrint. Een vriendin had me op het bestaan ervan attent gemaakt en het was in mijn hoofd blijven hangen. Deze mooie dag vroeg gewoon om een uitstapje en al gauw waren we op weg er naar toe...

De levensbloem

Vluchtig lees ik de informatie bij de deur van de ernaast gelegen kas. Een gastvrije ruimte met water, een gastenboek en twee tijdschriften met een artikel over het ontstaan van het labyrint. Aan de achterwand hangen tekeningen van het grondplan en daar wordt mijn belangstelling gewekt. Het lopen van het labyrint is al een beleving op zich, maar nu blijkt dat het gelegd is op een ondergrond met het patroon van de levensbloem. Ik begin een beeld te krijgen van de term 'energetisch' die ik eerder gelezen heb op de website. 


De nieuwe levensbloem resoneert 8 dimensies hoger dan de bestaande die we kennen

Het labyrint is getekend en gelegd door twee broers. Jan  heeft het energetisch beheer en Louis  heeft het fysieke beheer (citaat website). Op de foto zie je het tekenen van de zich uitbreidende levensbloem. Deze is gebaseerd op de graancirkel die in augustus 2001 op Milk Hill bij Alton Barnes in Engeland verscheen. De nieuwe levensbloem resoneert 8 dimensies hoger dan de bestaande levensbloem *.


De graancirkel van de nieuwe levensbloem wordt in het zand getekend


De kas met informatie, water en gastenboek


Maria beeldje achter in de kas

Het labyrint


Het labyrint 


Aan de rand van het labyrint staan vier beeldjes, waaronder dit leeuwtje


In het hart van het labyrint is het bloempatroon zichtbaar

De Bomenlaan

Na afloop steken we nieuwsgierig  de straat over naar de 'Bomenlaan'. Daar staan twee rijen Sequoiadendrons. Lees meer over dat bomenlaantje op de website. 


We volgen de aanwijzingen en lopen naar achteren. 


Ik probeer de zon tussen de bomen te vangen.
Er verschijnen lichtbollen op de foto


Klein nieuw eikje bij de oeroude Sequoiaboom


Zachte uitstraling                                                     Harde stekeltjes




Adres

Weimerstraat 5, Wernhout (bij Zundert). Er is een klein parkeerterreintje naast het labyrint.
Aan de overkant van de weg begint het bomenlaantje aangegeven door een bord.

Gerelateerde blogs

In een miezerig regentje zoek ik op blote voeten de weg over de gladde paden van het Maria Labyrint. Mijn evenwicht wordt een paar keer flink op de proef gesteld en ik weet een slippartij net te voorkomen 😉. Mijn ongeduld wordt geactiveerd  als ik besluit de terugweg ook te lopen. Het duurt bijna een uur voordat ik het beginpunt weer bereik. We lassen een lunch in om daarna in alle rust het bomenlaantje te verkennen. Voor mij is het een tweede bezoek, voor mijn vriendinnen een eerste kennismaking...

Toen we de kathedraal van Reims betraden voelden we een licht verhoogde energie terwijl we tussen de banken richting het altaar liepen. We registreerden dat het waar te nemen was tussen de tweede en vierde pilaar en besteedden er verder geen aandacht aan... 

Op vrijdag worden de stoelen van het labyrint in de kathedraal van Chartres verwijderd en is het helemaal te zien. Ik sta een poos te kijken en probeer er een foto van te maken. Dat gaat me niet lukken, want behalve dat er mensen aanwezig zijn die het labyrint lopen, zijn er ook mensen die er dwars overheen lopen. Even wachten dan maar. Dit keer staat er een aantal borden rond het labyrint met tekst en uitleg. Ik heb ze nog niet eerder gezien, maar ik ben al een tijdje niet geweest...

'In het Belgische dorp St. Hubert is een klassiek labyrint te vinden in de buitenmuur van de kerk' staat er onder de foto van het boek dat ik doorblader in de boekhandel. Leuk! Ik ben dol op plaatsen met een verhaal en er staat nog een kort reisje in de planning. In het kader 'niet denken maar doen' reserveer ik voor 2 nachten logies in de nabijheid van St. Hubert. Daarna ga ik me oriënteren. Ik ben een ster in het omkeren van de volgorde 😉..

We logeren in een klein hotelletje op loopafstand van de Externsteine. Al wandelend door het bos ontdekten vrienden van ons vijf jaar geleden een labyrint in een klein dalletje. Door stormen raakte het afgesneden van het wandelpad, maar we hebben het met hulp van een kenner terug kunnen vinden. Het dalletje is niet ver van de Externsteine gelegen, in het bos aan de overkant van het meer...

In Schijndel staat een kampeerboerderij met een wijngaard. Het heeft de toepasselijke naam 'De Winery'. Daar hebben de eigenaars hun wijnstokken geplant in de vorm van het labyrint van Chartres. Ik trok de stoute schoenen aan en besloot het te gaan lopen. Die schoenen had ik trouwens beter uit kunnen laten, want aan het eind kon ik mijn sokken uitwringen. Een paar weken later ga ik opnieuw richting Brabant.  Ditmaal naar het labyrint van Vorstenbosch. Ook in de vorm van het labyrint van Chartres...


Bronnen

* De Taal van Graancirkels - Judith Moore, Johan Keijser. 

Websites


Reacties

Een reactie posten